سگ های تریر ( terrier dog ) با جثه کوچک و قدرتمندشان شناخته می شوند.

این گروه از سگ ها دارای روحیه جنگی و مبارز می باشند. با اینکه اغلب سگهای این گروه کوچک هستند ولی نژاد های میکس تریر مثل ” regal Airedale ” جثه ای بزرگتری نسبت به تریرهای خالص دارند.

البته در کشورهای خارج سگ های تریر را یک سگ شکارچی می نامند.

این سگ ها با داشتن جثه کوچک و قدرتمند توانایی این را دارند که از جاهای کوچک و تنگ عبور کنند و به شکار خود دسترسی داشته باشند.

نگهداری و مراقبت از سگ تریر در خانه می تواند تجربه بسیار زیبا و لذت بخشی برای شما باشد.

تریرها سگ هایی شجاع، قدرتمند، استقلال طلب، فعال، بازیگوش و شادی هستند، البته توجه داشته باشید که در صورت عدم آموزش و تربیت صحیح سگ تریر، این سگ می تواند بسیار خسته کننده و مخرب باشد.

نژاد های تریر بسیار زیاد هستند که ما در این مقاله سعی خواهیم کرد که چندتا از آنها را برای شما نام ببریم.

توجه داشته باشید که حاصل جفت گیری یک سگ تریر با یک نژاد سگ غیر تریر باعث بدنیا آمدن سگی می شود که ما آن را سگ تریر میکس می نامیم.

افرادی که قصد خرید و تربیت سگ تریر را دارند باید قبل از خرید اطلاعات کافی را در مورد نژاد سگی که دوست دارند تربیت کنند بدست آورند و سپس یک برنامه درست و صحیح برای تربیت و آموزش آن بنویسند. برای نوشتن برنامه آموزشی و تربیتی می توانید از مراکزی که در این حوزه فعالیت می کنند کمک بگیرید.

البته در برخی شرایط مشاهده شده است که خصوصیات و خلقیات سگ های تریر میکس متفاوت تر از سگ های تریر اصیل است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گروه از سگها بقیه مقاله را مطالعه کنید.

برای مطالعه بیشتر در مورد انواع نژاد سگ تریر روی لینک زیر کلیک کنید.

انواع نژاد سگ تریر